Sociālo tīklu satura radītāja Instagram konta @mansremonts Egita Bairamova (06.12.2022)

5.decembrī skolēnu interesentu grupa piedalījās tiešsaistes sarunā ar sociālo tīklu satura radītāju Egitu Bairamovu, kura sociālajos tīklos ir zināma ar lietotājvārdu “mansremonts”. E. Bairamova ir sadarbojusies ar tādiem zīmoliem un uzņēmumiem kā Lidl, Tikkurila, K Senukai, Tormans, IKEA un pēdējais sadarbības partneris Dyson.

Egita ieguvusi profesionālo grādu sabiedriskajās attiecībās augstskolā Turība, zinot, ka reklāma ir tā darbības sfēra, kurā viņa vēlas darboties, taču darba temps un citas lietas nav bijušas viņai piemērotas. Egita ir darbojusies dažādos ar reklāmu saistītos aspektos, viņa ir bijusi gan žurnāla redaktore, gan sociālo tīklu kontu menedžere u.tml. . Iepriekš iegūtā pieredze lieti noderēja un noder sociālo tīklu satura veidošanā. Darbu pie sava konta viņa sāka 3 gadus atpakaļ, mērķtiecīgi domājot un plānojot, kas ir viņas darbības niša. Aktualizējās jautājums par personiskā īpašuma remontu un tā veidojās konta saturs.  Paralēli tika pētīta informācija par to, ko nozīme sociālo tīklu satura rādīšana, kā radīt saturu tehniski, kā veidojas sociālo tīklu algoritmi un kā tos izmantot savā konta pilnveidei un popularizēšanai.

Egitas ikdiena paiet darot ikdienišķus darbus un kā pati saka, ka pavada doma vai varu to, ko daru pārvērst lietderīgā saturā savai auditorijai. Tad tiek ņemts rokā telefons un ideja realizēta dzīvē un ievietota sociālajā tīklā. Viņa uzsver, ka ir svarīgi parādīt procesu, ne tikai gala rezultātu. Tādējādi cilvēki nevis salīdzina sevi ar satura veidotāju, bet gan izvērtē, vai saturs un staltais process ir vai nav piemērots viņam, ar domu es varu izdarīt pats. Kā piemēru Egita minēja trauku mazgājamas mašīnas dažādu funkciju izmantošanu, virsmu krāsošanu – viņa pati pētīja, mēģināja un veica secinājumus par procesu, parādot to visu saviem sekotājiem. Ttas atklāj, ka daudz ko vari paveikt pats un tas patiešām cilvēkiem ir nepieciešams un svarīgs. Ikdienas plānā ir arī tikšanās ar dažādiem ar remontu saistītu profesiju un jomu pārstāvjiem, pasākumu apmeklēšana, līgumu lasīšana un, protams, laikā plānošana. 

Par darbu Egita saka, ka pirmajā vietā satura rādītājam ir auditorija un vienmēr ir jābūt spējīgam adaptēties, bet neieciklēties tikai uz plāniem, jo sociālie tīkli ir ārkārtīgi mainīgi un parādās arvien jaunas platformas. Dažādus faktorus nevar ietekmēt, piemēram, tendences, bet tos var izmantot savā labā. Viņa paskaidroja  ar ko atšķiras sociālo tīklu satura radītājs no influencera – viens rada saturu bez noteiktas mērķauditorijas bet otrs, zinot, savu nišu un mērķauditoriju rada specifisku saturu. 

Egita uzsver, ka ir jāplāno ir sava ikdiena – esi savs menedžeris un saproti, kā darboties, lai visu izdarītu pienācīgi un savlaicīgi, jāpārzina saistošā likumdošana par un ap reklāmu un saturs ir svarīgs. Vaicāta par mīļāko sadarbību ar kādu konkrētu partneri, Egita min IKEA, jo uz šo sadarbību viņa gāja ar mērķi un konstanti uzrunāja IKEA pārstāvjus, tīklošanas, lai iegūtu arvien vairāk kontaktus. 

Sarunas noslēgumā Egita jaunietēm novēlēja nokaunēties no tā, ko padomās par Tevi citi, vien radīt saturu atbildīgi, tā, lai tas nākotnē neatstāj negatīvu iespaidu uz turpmāko karjeru un noteikti jāuzdrīkstās un jāmēģina sasniegt iecerētais.

Informāciju sagatavoja: Elīna Tapiņa pedagogs karjeras konsultants

FacebookTwitter